pátek 7. října 2016

Řidiči a majitelé aut, jste zločinci!



Jsem zločinec. Protože podle nich je zločin sednout za volant a chtít jet z bodu A do bodu B. Obzvláště v Praze. Jsem prostě zločinec. Ani nemusím nic ukrást, stačí nastartovat auto a rozjet se. Kdo by to byl ještě před několika lety řekl, že vlastnit auto, natož chtít autem jezdit, bude v roce 2016 podle mnohých v podstatě zločin.

Auta jsou nadbytečný přežitek a do Prahy nepatří, slýcháme nebo čteme už několik let od ekoteroristů ze sdružení Auto*Mat a Strany zelených a jejích příznivců poschovávaných i v různých jiných politických subjektech. Vždycky, když se podobná myšlenka někde objeví, pomyslím si – ok, když auta nepatří do města, asi teda patří do přírody. Nebo kam jinam? 

Centrum Prahy by mělo být pro osobní auta uzavřeno. Kdo tam potřebuje, má využít MHD, bicykl nebo jít pěšky, slýcháme od těch samých a také od lidí, kteří auto nepoužívají, protože ho (ať už z principu nebo že si ho nemůžou dovolit) nemají nebo ho používají jen, když jednou za týden jedou na větší nákup nebo na víkend pryč. Vždycky, když se podobný diktátorský postoj objeví, vybavím si české zámky, hrady a nejrůznější další turistické atrakce. Jejich okolí bývají osobními auty doslova obsypána, i třeba když v pěším dosahu je vlaková nebo autobusová zastávka. Říkám si – aha, v Praze auta odmítáme jako nežádoucí vetřelce, ale na své výlety po krásách krajů českých jejich pohodlí využíváme velmi rádi.

Řidičů je víc, přesto mlčí 

Je to podivné. Ačkoliv je aktivních řidičů bezesporu mnohonásobně víc než těch, kteří proti automobilům zákeřně brojí, necháváme si zásahy do silničního provozu bez protestů líbit.  Čím to je, že v zemi, kde se motorismus těší tak velké oblibě a kde je dlouholetou módou kritizovat kvalitu silnic a práci silničářů, se už dávno nezvedla obrovská vlna odporu proti všem postupně aplikovaným dopravním prasárnám? Jakoby řidiči nevěřili sami sobě. Jakoby uvěřili tomu, že potřebují být regulovaní, co nejvíc omezovaní a, samozřejmě, hlídaní. Jakoby věřili, že ten tlak omezovačů snad někdy povolí. To se velice mýlí. Nepovolí. Nikdy. Naopak. Nebudou-li odstaveni, bude jenom hůř. Důkazů jest mnoho.

Stačí se po Praze rozhlédnout a každý, kdo hlavní město aspoň trochu zná, dobře ví, kde všude nějaká omezení v uplynulých několika letech vznikla a kde se chystají další. Zpravidla se tak stává v rámci velkých rekonstrukcí nebo jednoduše politickým rozhodnutím. Takových míst po Praze, kde došlo k nesmyslnému omezení provozu, jsou už desítky, ne-li stovky

Zablokované Dejvice 

Začít můžeme tím momentálně nejvíce medializovaným, šíleným požadavkem radnice Prahy 6 uzavřít výjezd z tunelu Blanka do Svatovítské ulice. Důvodem má být katastrofální dopravní situace kolem Vítězného náměstí. Jenže ta dopravní kalamita tam nevznikla jen tak ze dne na den a rozhodně ne jenom kvůli momentálně uzavřené Korunovační. Ta kalamita tam vznikala několik let a je to práce radních. Abychom se zorientovali, je dobré si pár věcí připomenout. A nezbývá mi, než to vzít ze široka. 

Víte, že třeba Podbabská ulice ještě před cca 19 lety byla obyčejná úzká silnice s jedním pruhem pro každý směr? Víte, že kvůli jejímu rozšíření – tedy z důvodu zvyšování plynulosti provozu – na čtyři pruhy tam kdysi bourali domy? Několik krásných let pak fungovala mezi Suchdolem (a Roztokami) a Dejvicemi pohodlná čtyřproudovka. Vzpomínám, že takových příjemně širokých komunikací se pak podařilo vybudovat více. Praha se snažila být dopravně přívětivé město. Jasně. Dopravní zácpy byly, jsou a vždycky budou otravné (a měli by je zakázat). Ale snad budete souhlasit, že mnohem výhodnější je mít pravidelné dopravní zácpy na několika komplikovaných místech než různými nesmyslnými opatřeními postupně všude omezovat plynulost dopravy a tím vytvářet nové potíže i tam, kde dřív nebyly. A přesně to je praxe posledních let. Téměř jako houby po dešti se průběžně objevují nová omezení nebo rovnou zákazy vjezdu. Výsledkem samozřejmě není méně aut v Praze. Výsledkem jsou neuvěřitelné komplikace pro všechny, kteří z nějakého důvodu potřebují nebo chtějí dát před MHD přednost osobnímu automobilu. Těch lidí jsou desítky, ne-li stovky tisíc. Je mi proto opravdu velkou záhadou, že se proti všem těm přibývajícím dopravním omezením ještě nikdo dostatečně hlasitě neozval, že není vidět žádná snaha je zarazit. Jakoby ti samí lidé, kteří na špatnou průjezdnost nadávají, ji zároveň, kdo ví proč, chtěli.

Vraťme se k té Podbabské. Její potenciál nejen, že nakonec nebyl využit, ale hloupými regulačními zásahy ztratila všechny své původní výhody. I proto lze tuto nejdůležitější spojnici hlavního města s desítkami obcí severně od Prahy považovat za jeden ze symbolů boje zeleného sociálního inženýrství proti přirozenému vývoji potřeb společnosti, proti individuální automobilové dopravě a jako symbol zmařených šancí na dopravně přívětivou Prahu. Původně pohodlná dvouproudá silnice ve směru do města je už dávno opět pouze jednoproudá, navíc přerušovaná zúžením. Jeden pruh byl totiž (jak se stalo už automatickým zvykem) věnován autobusům a taxíkům.  

Přeregulované Vítězné náměstí 


Zákeřná posedlost ekomaniaků a radních šestky co nejvíc pražským a ještě více mimopražským zkomplikovat život se v Dejvicích v posledních letech rozrostla do obludných rozměrů.
Vítězné náměstí před sérií dopravních omezení z několika uplynulých let. Všechny čtyři vjezdy na kruhový objezd zde ještě před pár lety, tedy už za novodobého provozu, bývaly dvouproudé.

Patrně nejvíc zla bylo napácháno na Vítězném náměstí a v jeho okolí. Mnoho lidí jistě ještě pamatuje dobu, kdy se na kruhový objezd Vítězného náměstí jak z Jugoslávských partyzánů, tak ze Svatovítské (ze které se po její rekonstrukci stalo hrací pole pro „škatulata hejbejte se“) vjíždělo dvěma pruhy. To už dnes není pravda. 
Tramvajová točna a okolí v Podbabě před rozsáhlou rekonstrukcí.

Kdo ví proč vjezd na kulaťák ze zdola usekli do jednoho pruhu. Do toho se navíc musí z levého přejet, protože ten pravý až do onoho zúžení patří – jak jinak – autobusům. A vjezd od Prašného mostu je už delší dobu zúžen na jeden pruh. Vlastně se divím, že nějakou eko hlavu ještě nenapadlo nainstalovat tam pro jistotu semafory. (Nebo možná napadlo, ale naštěstí to neprošlo. Zatím.) A to nemluvě o tom, že mnozí jistě pamatují dobu, kdy byla na Vítězné náměstí průjezdná i Dejvická. 






Rozšíření travnaté plochy mělo za následek zúžení ulice
Jugoslávských partyzánů do jednoho pruhu.
Neopomeňme ani úpravu ze dvou na jeden pruh Jugoslávských partyzánů u křižovatky s Terronskou u bývalého hotelu Internacionál. Jakou eko hlavu to napadlo a proč sakra bylo při prodlužování tramvajové trati v Podbabě potřeba omezit průjezdnost pro silniční dopravu, přemýšlím pokaždé, když tím nešťastným místem projíždím. Takových prapodivných změn je v Dejvicích mnohem víc. Když před časem probíhala velká rekonstrukce tramvajového pásu na Evropské, nečekal jsem, že výsledkem bude zrušení odbočovacího pruhu do ulice Kolejní. A přeci se to, zcela proti logice věci, stalo. Všechny tyto jednotlivé regulace mají jediný výsledek: Zhoršení plynulosti provozu. A mohli bychom pokračovat. Ale abychom se nevěnovali jen dopravními omezeními zabarikádovaným Dejvicím. Praha 6 v tomto agresivním tažení proti individuální dopravě není zdaleka osamocená.


Před rekonstrukcí tramvajového pásu na Evropské
existoval odbočovací pruh do ulice Kolejní.
Místo něj byl rozšířen už tak široký chodník?

Zdeformovaná Plzeňská

 

Před rekonstrukcí tramvajového pásu na Evropskéexistoval
tento odbočovací pruh. Proč musel zaniknout?
Pravděpodobně ještě výraznějším tragickým symbolem boje odpůrců aut proti všem řidičům, je Plzeňská ulice na Smíchově. Do nedávna víceméně svižná (jasně, silný provoz tam byl vždycky) dvouproudá ulice, do které se pohodlně vejde i tramvajový pás, je od poslední rekonstrukce zdeformovaná tak, že řidičům nezbývá než se držet v pravém jízdním pruhu, protože ten levý se každých několik metrů změní v odbočovací a několikrát zanikne. Zde se ironicky už jen divím, že do toho zúžení ještě nepřimalovali dnes tolik módní cyklopruh.

Regulační šílenství na Praze 4 

 

A ve výčtu uskutečněných nápadů na omezování, tedy, jak oni tomu rádi říkají, zklidňování dopravy můžeme pokračovat. Pod taktovkou zelených ekomaniaků dochází k nepochopitelným zásahům do silničního provozu například i v Praze 7 a 4. Starosta čtyřky Štěpánek ani neskrývá, že jeho záměrem je individuální dopravu na čtyřce omezit na minimum. Například chce úplně zrušit magistrálu, nejlépe bez náhrady (tisíce lidí, kteří ji využívají, ať si trnou), protože auta jsou zlo. Jeho plán je údajně pokrokový. Zasypat část ulice Táborská, která vede pod magistrálou a z fungujícího mimoúrovňového křížení udělat klasickou (samozřejmě) světelnou křižovatku. Jo, to je ten plán na zkultivávání prostředí. Co na tom, že by v místě zaniklo několik desítek parkovacích míst. Cílem Prahy 4 je mít městskou část bez aut. Vy, kdo máte auto, padejde odtud! Než se jim ta prasárna podaří, zatím Praha 4 svým občanům nebezpečně komplikuje život alespoň dílčími zásahy. I zde, podobně jako v Dejvicích, jde o dlouhodobější vývoj. 

Řidiči nejsou vítaní


Před pár lety proběhla kompletní rekonstrukce ulice Michelská. Přibyly dvě v podstatě zbytečné světelné křižovatky (které jsou v plném provozu i v jednu v noci, a to i o víkendech). Kvůli rozšíření chodníku zaniklo na začátku Ohradní ulice asi 8 parkovacích míst. Je sice hezké, že nově světelná a na ostrůvky rozkouskovaná křižovatka Michelská – Ohradní dostala odbočovací pruhy. 
Pohled na vjezd do ulice Ohradní z křižovatky s Michelskou a nově instalované jednosměrky.

Jenže následně se čtyřka z prapodivných důvodů rozhodla obyvatelům (horní) Ohradní život zkomplikovat ještě víc a ulici zcela absurdně zjednosměrnila. Místo toho, aby – když už tu obludnou křižovatku postavili – sloužila celé části tamního sídliště a samozřejmě rodičům vozících děti do školy, slouží dva odbočovací pruhy jen dvěma prvním panelovým domům hned u křižovatky. Dál už vás značky nepustí. Takže, aby se lidé žijící ve třetím paneláku od křižovatky mohli dostat domů, musí projet celým sídlištěm odshora. Vskutku efektivní zklidňování provozu, co říkáte? Radnice čtyřky toho má za posledních pár let na svědomí mnohem víc. Na mnoha místech městské části došlo, podobně jako v Dejvicích k zúžení silnic. Tu dostal prostor cyklopruh (např. ulice Olbrachtova), tu došlo k rozšíření chodníků. 




Křižovatka Michelská/Baarova před zúžením kvůli vybudování
předchodu pro chodce.

 

 

Reguluj, omezuj, vládni


Tragikomický osud potkal ulici Michelskou u autobusové zastávky Jemnická ve směru na Kačerov. Radní čtyřky usoudili, že dva pruhy jsou pro vytíženou komunikaci zbytečný luxus. Nejprve si umístěným ostrůvku a jaksi zbytečným odbočovacím pruhem pohráli s křižovatkou Baarova, aby následně zdůraznili přechod pro chodce tím, že rozšířili cíp chodníku a tím pravý jízdní pruh definitivně obětovali.
Nový přechod pro chodce v Michelské, kvůli kterému
byl obětován jeden jídní pruh.

Chodníky radní čtyřky vůbec milují. Rozšíření se dočkal taky chodník (po kterém chodí asi tak 10 lidí za den a z jehož středu se co pár metrů tyčí mohutná lampa) ve zrekonstruované Bělehradské. Samozřejmě to znamenalo zúžení silnice a zánik mnoha parkovacích míst. Nebo nepochopitelné zrušení jízdního pruhu kolem tramvajové zastávky Nuselské schody ve směru na I. P. Pavlova. Tam nyní musí řidiči jezdit skrz zastávku. Však jistě, bezpečnost především. A momentálně probíhající kompletní rekonstrukce Nuselské a na ní navazující U Plynárny? Nezbývá než s napětím čekat, co z původně relativně průjezdných ulic zbude. Rekonstrukce vozovek je pro město asi nejsnadnější cesta, jak někde průjezdnost omezit nebo úplně zastavit. Zatímco dřív jsme se nemohli dočkat, až nějaký rozkopaný úsek bude opravený a opět průjezdný, dnes trneme hrůzou, jak a zda průjezdný po rekonstrukci vůbec bude.



Z části Dostihové se kvůli upřednostnění cyklopruhu stala jednosměrka.

Šikanujeme vás, protože můžeme

 

Můj nejčerstvější objev podivné změny v dopravní úpravě je v Chuchli, konkrétně v ulici Dostihová, kousek od výjezdu ze Strakonické. Tou ulicí už tak snadno, jako dřív, neprojedete. Proč? Protože radní zde těsně před železničním přejezdem zjednosměrnili asi 30metrový úsek a jízdní pruh, místo všem dopravním prostředkům, věnovali pouze bicyklům. 

Všichni ostatní musí toto místo absurdně objíždět ulicemi Starolázeňská a Mezichuchelská, aby mohli pokračovat buď přes koleje dál tou samou Dostihovou směrem na Barrandov, nebo vedlejší Radotínskou.

Řidiči, zejména ti, kteří to tam neznají, musí krátký jednosměrný úsek nově takto ubjíždět.

  Ani Řepy své občany nijak nešetří 

Parkující auta nikomu a ničemu nepřekážela. Křižovatka
byla bez problémů průjezdná všemi směry.
 Další takový naschvál, který pražští radní těm strašným a zlým motorismům udělali, je k vidění v Řepích na křižovatce Bendova - Bazovského. Aby obyvatelé sídliště neparkovali mezi středovými travnatými pásy, přesto, že tím nijak nekomplikovali dopravu, radní, nejspíš ve spolupráci s Městskou policií řekli „ne“ a plochu, na kterou se vešlo možná až 10 aut,  nechali osadit těmi směšnými zelenými sloupky, které se objevují všude, kde se radní rozhodli občanům život aspoň trochu zkomplikovat. Tragikomedie je v tom, že plocha veřejného prostranství o asi 20 nebo 30 m² tak zůstává neužitelná. Škoda, že jediné, k čemu se radní umějí odvážit, je žití ve městě nějak komplikovat. Škoda, že je místo dalšího omezení nenapadlo nabídnout zmíněnou nebo nějakou jinou nevyužitou plochu třeba k výstavbě chytrého robotického parkování. 




Přesto městská část řekla ne, tady parkovat nebudete a pro jistotu
místo zablokujeme. Že to vypadá příšernně, nám nevadí.
Hlavně, že tu nejou auta!


Tohle hloupé zablokování křižovatky je přitom v podstatě nic oproti tomu, jak zásadní negativní zásah do dopravní obslužnosti obyvatele Řep pravděpodobně čeká. Na stole totiž podle všeho je reálná varianta zrušit v Řepích čtyřproudovou Slánskou. V rámci toho jejich úžasného zklidňování dopravy z ní má být něco mezi zelenou oázou a městským bulvárem podobně, jako to má v plánu s magistrálou starosta Štěpánek na Praze 4.




Socialisti a Zelení občany s auty v Praze nechtějí 

Samozřejmě se není vůbec co divit. O násilné regulaci přirozeného žití a chování obyvatel Prahy i mimopražských je celá současná doktrína ovládající jak městské části, tak samotný magistrát. Podle radního Dolínka nemají mimopražští do hlavního města autem vůbec jezdit. To zopakoval několikrát. 

Člověk jen zírá, jak silný boj proti automobilové dopravě je v roce 2016 veden. V době, kdy rodiny a domácnosti mívají obvykle dvě a více aut, podle toho, kolik plnoletých v nich žije. V době, kdy lidé za prací dojíždějí i desítky kilometrů. V době, kdy všeobecný zájem o motorismus stále roste, kdy automobilový průmysl zaměstnává tisíce lidí, kdy spotřební daň z pohonných hmot patří mezi (vysoké) důležité příjmové položky státního rozpočtu. To všechno v době, kdy v Praze přibývá staveb všeho druhu a je rozumné předpokládat, že mnoho jejich návštěvníků i ze zahraničí bude potřebovat cestovat autem. Proto by Praha měla naopak dělat vše proto, aby byla lákavým místem k životu i k obchodní či turistické návštěvě se vším všudy. Místo toho se nás průběžně snaží za každou cenu přesvědčit, že je špatný každý, kdo z jakéhokoliv důvodu jezdí po městě autem. Sobec je údajně každý, kdo místo MHD chce využívat vlastní možnosti přepravy.

Jistě jste už slyšeli, co za nápad hodlá uskutečnit městská část Praha 7. Zkoušeli jste někdy jet třicítkou déle než několik nutných a otravných vteřin? V té „rychlosti“ se skrývá víc negativ, než si její obhájci umí uvědomit. Je na místě otázka, jestli si od této další absurdní regulace Praha 7 ve skutečnosti neslibuje úbytek aut na svém území. Jestlipak si paní a páni chytří radní uvědomují, že s kvalitní dopravní obslužností stojí a padá kvalita každodenního života?

Ostatně, zločin jménem modré – dnes vlastně už tzv. parkovací – zóny jest toho ideálním důkazem. Když je někde extrémně problematické parkování, ale jet autem prostě potřebujete, tak holt pojede někam jinam, kde můžete pořídit podobně, ale zaparkujete snáze. Že místo přizpůsobení se potřebám občanů například výstavbou parkovacích domů nebo podzemních garáží městské části volí raději namalování modrých pruhů, je z jejich pohledů samozřejmě logické. Je to snadnější, levnější a – a to hlavně – výnosnější. Jak dlouho se ale asi radní, kteří to modré zlo v jednotlivých městských částech prosadili, ve svých funkcích udrží než občanům konečně trpělivost a dají všem těm naše peníze sosajícím omezovačům jasně najevo, že takhle si příjemné a prosperující žití v hlavním městě nepředstavují?

Jak dlouho bude Pražanům trvat, než se odváží si přiznat, že spoustou ulic ve městě se už nějakou dobu projíždí mnohem komplikovaněji než dřív a mnohde se nedá projet už vůbec?

Jak dlouho si Pražané nechají líbit tu zelenou, k prosperující společnosti nepřátelskou doktrínu, že jezdit autem není normální? Co je teda normální? Mlčky akceptovat všechno, co Štěpánek, Dolínek, Stropnický nebo Krnáčová, případně auto-Filler-mat vyplodí?

Ale no tak. Praha má přece na víc. Pražané si zaslouží město prosperující, nikoliv přeregulované.

27 komentářů:

  1. Pokud Pražané budou MHD nazývati "sockou" a stydět se jí jezdit, bude noční můra pro řidiče jezdit po Praze asi jako pro čtenáře v tomto fejetonu najít slovo "objetovat".

    OdpovědětVymazat
  2. Resenim je nedat ani jediny hlas zelenym ekoteroristum a vypraskat je z radnic

    OdpovědětVymazat
  3. Jako pražák , neřidič a celoživotní nemajitel auta říkám.....zůstaňte si v autech, protože do MHD už se nevejdete...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. noooo jako řidič a občasný cestovatel MHD.........musím říci máte pravdu..........:D

      Vymazat
  4. Je to tak, jeste ty usekovy radary, kdy clovek jede ve tme tunelu rovne 70 s tempomatem a usina je to opravdu bezpecnost nadevse.. Ridici maji davat pozor na to, co se deje okolo nich a ne jestli nahodou nejedou o 4km vic.. A jeste potom policie nadava na Waze, ze ridici vi, kde se meri a nejezdi tam rychle..

    A k MHD presne jak rekl Martin, za poslednich 10 let se v Praze znacne zvedl pocet obyvatel, prisla kauza OpenCard, kdy nam DPP rekl jasne a zretelne Jdete Doprdele a aby toho nebylo malo, osekali snad pulku tramvaji, takze jizda MHD se stala utrpenim. Meli jsme jeden z nejlepsich systemu verejne dopravy, nyni, pokud nemate radi osahavani cizich lidi, je to utrpeni..

    OdpovědětVymazat
  5. Ještě přidám omezení na Radlické od Butovic po Radlickou (nahoře se možná jmenuje jinak). Z pohodlných dvou pruhů je jeden a série odbočovacích plus ostrůvky pro přecházení. Předjet nějaké auto je úplně nemožné.

    Kromě auta mám i Lítačku a jezdím i na kole, ale cca jednou nebo dvakrát týdně potřebuju jet do práce autem. Kdyby se všichni řidiči aut měli přesunout do MHD, tak se tam nevejdou. Zároveň ježdění na kole se často mění v kličkování mezi auty. Takže žádný způsob dopravy není moc pohodlný..

    OdpovědětVymazat
  6. Byť v mnoha ohledech souhlasím, tak ve výsledku je tenhle žblept celkem nesmyslnou demagogií ve více bodech. Namátkou: Praha 7 plánuje omezení na 30 (dlužno říci, že jen v úzkých uličkách mezi domy, nikoli na hlavních a víc než 30 se tam obvykle stejně jet nedá) aby se mohly zúžit jízdní pásy a získat více parkovacích míst natočením podélných míst na šikmá. Zóny placeného stání se sem postupně dostávají ze západu i z východu. Nikomu nepřijde zvláštní, že platí za parkování u "zámků, hradů a dalších atrakcí". Proč by to mělo být v Praze jinak? Chcete si někam dojet autem, tak prostě zaplatíte. Počkejte až k nám dorazí i ekologické samolepky a nebudete tam smět ani vjet. Pokud někdo do ZPS opravdu potřebuje, prostě to stání zaplatí. V Praze je alespoň ta výhoda špičkové MHD, která ve světě téměř nemá konkurenci. Takže opravdu reálná potřeba jezdit do zóny téměř neexistuje. A předpokládat, že s neustálým růstem počtu aut se město bude nafukovat, to je prostě nesmysl. Pak jako třešnička třeba parkování v křižovatce. To je celkem neoddiskutovatelné porušení zákona. Jo, mohli tam udělat trávník, ale obhajovat tohle parkování? To pak můžu rovnou parkovat na přechodu, potom na chodníku, pak na trávníku, pak na dětském hřišti... Kam by to až mělo jít? Ale jo, je tu i pár bodů, které jsou opravdu proti lidem. Zužování přivaděčů do města viz Plzeňská, Vítězné náměstí a další, nárůst počtu semaforů, nesmyslné kruháky, nepovedené rekonstrukce ulic... Když už se zužuje, tak místo odbočovacích pruhů nikam mohla být parkovací místa. Ta jednosměrka v Ohradní je kokotina a o Dostihové jsem snad ani vědět nechtěl...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč teda umísťovat značky tam, kde to není třeba ("víc než 30 se tam obvykle stejně jet nedá") mi opravdu hlava nebere. Komu tím kdo prospěje?

      Vymazat
    2. Předpisům. Pokud je tam 30,může být průjezd užší než při 50.

      Vymazat
    3. "Nikomu nepřijde zvláštní, že platí za parkování u "zámků, hradů a dalších atrakcí". Proč by to mělo být v Praze jinak?" Protože, vážený pane, ty atrakce Vás obohatí. Pobyt v Praze nemá, a ani nemůže Vás obohatit. Srovnáváte nesrovnatelné. Líbí se mi však. že jste Prahu označil jako "zónu", a máte pravdu, fakt do Prahy nikdo normální jezdit nechce. Tak mi nějak přijde, že vlastně ani slavnou Prahu nikdo nepotřebuje.

      Vymazat
    4. Tak když vás pobyt v Praze nemá a nemůže obohatit, proč sem jezdit? Muzea, divadla, bary, obchody. (A to jsem vynechal kanceláře, kde taky určitě nikdo mimopražský nepracuje.) Vlastně jo, všechno zavřeme ať sem nikdo nemůže. Jo a "Zóna Placeného Stání" je oficiální výraz, ale jsem rád že se vám tak líbí. A taky přemýšlím nad vaší myšlenkou, že slavnou Prahu nikdo nepotřebuje. Jakmile se vám to povede vsugerovat tomu půl milionu lidí co sem denně dojíždí, můžou parkovací zóny zase vesele zmizet. Přestaneme řešit ucpané přivaděče do Prahy (a jejich nesmyslné zužování), stavby parkovacích domů a P+R...

      Vymazat
  7. Problem na kulataku byl v tom, ze ridici nerespektovali zakon a stavalo se, ze jedno auto chodci zastavilo, ten vstoupil do vozovky a v druhem pruhu auto prosvistelo plnou rychlosti bez ohledu na chodce. Sam jsem to mockrat zazil. Kdyby se v Cechach ridici chovali tak jako v Nemecku, nebylo by podobne opatreni potreba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zakaz prechodu pres dva pruhy bez semaforu byl prevzat z eurosvazacky legislativy

      Vymazat
    2. Takovy zakaz plati pro nove prechody nebo i retroaktivne na jiz zbudovane? Protoze to by v ulici Zalesi u OMW museli dat semafor misto mnohem vynosnejsi 30 km/h + radar...

      Vymazat
    3. meli by se tim ridit pri vystavbe novych prechodu pripadne pri oprave

      Vymazat
    4. V ulici zalesi radar je (tedy byl koncem zari..).. teda nevim jestli tam byl, ale vim, ze minimalne fungoval - prisel mi pozdrav.

      Na vyreseni casti problemu kulataku stacilo protahnout podchod z metra az k ulici Dejvicka - k samotne tramvaji jde tak 1/3 lidi, zbytek prechazi. Ovsem ono je to stejne k prdu. Chodci maji prechazet ve skupinkach, jasne davat najevo, ze chteji prejit, uvedomit si, ze ne vzdy prednost maji - ano, je to ve vyhlasce, fyziku neokecate. Stejne tak, jako najezd do spicadoury blanka smer holesovice se mohl udelat podjezdem po Prasnym mostem (je tam podchod, tak se dal udelat podjezd) a auta jedouci do tunelu by nemusely cekat na semaforu preplnene krizovatky. Takze Dejvice maji tunel, ale nikdo se k nemu nedostane. Ono by to ovsem od panu kokotu chtelo premejslet a to boli.

      Celkove s clankem souhlasim, lokalne se to mozna resit da jinak, ale celkove ma autor pravdu, kvalita dopravy je umele hrocena zbytecne.

      Vymazat
    5. Jj, ta křižovatka Prašný most je udělaná hdně blbě, vzhledem k nájezdům/výjezdům z tunelu. Otázka je, jestli to šlo lépe...

      Vymazat
  8. Asi takhle: s vytlačováním aut z města ulic vřele souhlasím. Ne, nejsem socialista, nejsem zelený. Jenom mám dva byty na Jugoslávských partyzánech - dříve Krále Alexandra, dříve Komenského - a za tu dobu, co je mám, se provoz pod jejich okny zněkolikanásobil. :P

    Vy si totiž, přátelé, neuvědomujete jednu věc. Vy si sednete do své tuny plechu, obklopíte se svými osmi čtverečními metry bezpečného prostoru a jedete, kam potřebujete - ale já nikam nejedu a takových oplechovanců mi pod okny denně projede šestnáct tisíc, a to nikoli nehlučně. Žádný z vás mi přitom ani nepřispěje na odhlučněná okna, ani nevynahradí snížení hodnoty nemovitostí, ani mi neposkytuje svým průjezdem jakýkoli benefit. Takže vy máte svou "svobodnou mobilitu" a já to akorát nepřímo platím a nic z toho nemám. Takže ano, přeju si, abyste se všichni vzali za ruce a svorně táhli k čertu. (A ne, nebudu se kvůli vám stěhovat. Já tu byl dřív - a přede mnou můj fotr a jeho fotr a fotr jeho fotra, který ty byty kupoval v době, kdy tu projelo akorát pár autobusů a třikrát za den sentinel nebo povoz.)

    Nic ve zlém, ale pokud nejste invalida nebo řemeslník a přitom se bez auta neobejdete, pak používáte město blbě. Smyslem města je přece to, že má člověk všechno po ruce a nemusí se nikam trmácet. Nechci samozřejmě (až tak moc) zevšeobecňovat, ale nikdo z mé širší rodiny, vyjma invalidního dědečka z matčiny strany, auto v životě nepotřeboval. Taky k čemu? Když to vezmu podle sebe: nakoupím v docházkové vzdálenosti, úřady mám v docházkové vzdálenosti, školku a školu pro děcka mám v docházkové vzdálenosti, kino mám v docházkové vzdálenosti, zoo mám v docházkové vzdálenosti, lesopark mám v docházkové vzdálenosti, do práce mě těch pár stanic metrem nezabije a když potřebuju někam dál, z Podbaby mi jede vlak (na opačný konec města za deset minut, kdo z vás to má?). Na velké nákupy mám krosnu a vozejček, a nábytek nebo bílá technika se kupuje i s dopravou za první dveře, jelikož mě to pořád vyjde levněji, než živit tunu plechu, která osmdesát procent času jen stojí, čeká a polyká peníze (a to rok od roku víc).

    Abychom se špatně nepochopili: já vám samozřejmě přeju vaši svobodu, ale ne na můj úkor. Uplatňujte si své svobody někde, kde jimi nebudete obtěžovat druhé...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Používáme město blbě? Já myslel, že města původně vznikaly na křižovatkách cest...

      Vymazat
    2. Trošku mi připomínáte paní u nás v baráku, co má byt v přízemí s okny na parkoviště a na každé schůzi společenství vlastníků si stěžuje, že jí parkují auta pod okny.
      Málokdo si uvědomuje, že dopravní infrastruktura je alfou a omegou prosperující společnosti a že jak se zvyšuje počet lidí na daném místě, musí se úměrně zvyšovat i dopravní obslužnost. NE SNIŽOVAT!!! Možná, že váš děd a praděd měli klidnou ulici, ale to neznamená, že na ni máte i vy nějaký nárok.
      Například řemeslník se opravdu bez auta neobejde. To chcete tahat kýbly s barvou a štafle do tramvaje, nebo co?
      Všechny obchody (až už s čímkoli) vyžadují zásobování. To mají vozit metrem?
      Všichni, co do těch obchodů jezdí nakupovat a co nebydlí zrovna za rohem, tam potřebují jet autem, aby mohli nákup nějak odvézt. Fakt ne každý má fyzičku na to, aby bafnul kartón mattonek do každé ruky a svěžím krokem vyrazil na vlak.
      Kolem nemocnic musí být k dispozici parkování - mám vézt nemocnou 70tiletou matku na onkologii na kole, nebo jak si to vážený pane přesně představujete?
      Místo toho se kolem nemocnic naserou (s odpuštěním) všude kolem retardéry - asi aby když sanitka veze někoho s poraněnou páteří, tak aby si to na těch hupech hezky užil, nebo aby někomu s mrtvicí stihla krev hezky zalít mozek, zatímco řidič sanitky bude na retardérech zpomalovat na 20 km/h každých pět metrů, aby proboha nedejbože náhodou nepřejel nějaké dítě, co si nepochybně zrovna tou dobou dělá bábovičky uprostřed silnice!
      (Nedělám si srandu. Podívejte se na silnice kolem nemocnice Na Homolce.)

      Pokud někdo nechce používat auto, protože mu to smrdí, je to moc drahé, dělá to hluk atd., je to jeho volba. Ale uvědomte si, lidi, že silnice jsou od toho, aby po nich jezdila auta!! Ne od toho, aby se po nich malovaly čáry pro cyklisty, stavěly tam překážky v provozu v podobě nějakých zelených pindíků, retardérů, "minových polí" a podobných vypatlaných vymyšleností dnešní doby. Chcete usnadnit život cyklistům? Postavte jim cyklostezky MIMO SILNICE! Chcete usnadnit život chodcům? Udělejte na Kulaťáku podchody nebo nadchody, krucinál!

      Vymazat
    3. Tenhle argument zní možná logicky a je nejčastěji uváděný na obhajobu IAD - ale ani řemeslníci, ani zásobování, ani lidi vezoucí nenositelný nákup, ani lidi vezoucí invalidní babičku do nemocnice netvoří tu většinu aut, která každodenně zaplavuje Prahu. Troufnu si říct, že tvoří cca 10-15% provozu (a to ještě možná). V nemocnicích je parkovacích míst dostatek (mluvím o Motole, Krči, Vinohradské - jiné tak dobře neznám). Ta velká většina jsou lidi, kteří jsou moc líní, nebo moc "übermensch" na to, aby jeli veřejnou dopravou. (A argument, že to mají na vlak/autobus daleko? Tak ať si dojedou autem na nejbližší zastávku, nikdo je nenutil bydlet v satelitu bez obslužnosti. Pak se nebude muset řešit toé, že by Praha měla pro dojíždějící stavět parkovací domy apod.)

      Dále - silnice nejsou pro auta, ale pro přepravu osob a nákladu. A je jedno, jestli je to auto, motorka, kamion, autobus, kolo, koňský povoz nebo něco jiného. Zelení pindíci se staví tam, kde jinak vznikaly parkováním nebezpečné situace (a zatím jsem opravdu nezažil jediné místo, kde by nějak překážely, nebo omezovaly provoz). Jinak s retardéry a "minovými poli" ať už tím myslíte cokoliv souhlasím, je jich až moc, zvlášť když přihlédnu ke stavu silnic obecně. Leckde už ten příčný prah není v tom kodrcání ani poznat.

      Vymazat
    4. Nedá mi to, abych nereagoval, ačkoliv jsem z vesnice v záp. Čechách.
      Všechna omezení máme většinou na svědomí my řidiči, resp. ti bezohlední a arogantní z nás (dnes už bohužel většina), kteří potřebují: a) jet autem i 200m; b) zaparkovat si, kde JÁ potřebuji, a jedno jestli ostatní (plynule) projedou nebo MHD (plynule) zajede do zastávky, když pustím 'blikačky', je vše v pořádku; c) jet rychleji než je to předpisy nebo značkami stanoveno; atd. atd. ...
      Dokud si to neuvědomíme a nezačneme se podle toho chovat, nemůžeme se pak divit.
      A myslím si, že ve městech by opravdu měla hrát prim MHD, příp. jsou mi sympatické i mopedy a cyklistika.

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  9. a proto sem se jako rodilej pražák z prahy odstěhoval. a jsem spokojenej. holota tam stojí za hovno a já každej den jezdil autem, nebo na motorce. pak už to přestalo jít, páč polodemnetní náplavy, nejčastejc z moravy na radnicích začly používat svoje lebky jako schránky na hovna. jediný, na co je ta neužitečbá úřednická pakáž neuvěřitelně kreativní je ždímat slušný lidi. tak soudruzi-jděte do prdele

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karle, to je mi opravdu moc líto, že vy úžasní, skvělí a fantastičtí rodilí pražáci jste si zvolili takové blbé polodementní moraváky na radnice. Je mi jasné, že to na vás musel být neskutečný podraz, protože takoví fantastičtí (a rodilí) lidé by si takové představitele sami určitě nezvolili.

      Vymazat
  10. a proto sem se jako rodilej pražák z prahy odstěhoval. a jsem spokojenej. holota tam stojí za hovno a já každej den jezdil autem, nebo na motorce. pak už to přestalo jít, páč polodemnetní náplavy, nejčastejc z moravy na radnicích začly používat svoje lebky jako schránky na hovna. jediný, na co je ta neužitečbá úřednická pakáž neuvěřitelně kreativní je ždímat slušný lidi. tak soudruzi-jděte do prdele

    OdpovědětVymazat